Wat ik op het forum erg onhandig vind is dat de nieuwe berichten onderaan komen te staan. Ik vind het ook erg onhandig dat je alleen een nieuw bericht kan toevoegen en dat je niet op een individueel bericht kunt reageren.
Voor de deelnemers is het ook nog niet echt duidelijk wat het verschil tussen een prikbord bericht en een forum bericht en een bericht bij schrijven nu eigenlijk is.
Voor patiënten die met elkaar willen praten over hun problemen is het forum in principe het handigst. Maar dan moet het wel makkelijker zijn om dat forum te vinden.
Als ik nu naar de groep ga zie ik bovenaan mijn scherm een groot gedeelte dat in beslag wordt genomen door een plaatje en de naam van de groep (in mijn geval Qkoorts patiënten)
Daaronder komen dan de beheerders. Dan een nieuwsbericht, daarna de deelnemers en dan komen pas het forum en het prikbord. Ik moet dus al een heel eind naar beneden scrollen voordat ik daar ben aangekomen. Veel mensen zullen dan allang zijn afgehaakt en zeggen dat ze het niet kunnen vinden.
Ik vraag me af of het niet handiger zou zijn om de deelnemers en de beheerders niet op die plek te laten zien. Als mensen de deelnemers willen bekijken kunnen ze op het knopje deelnemers klikken.
Als de groepsnaam ook wat minder plaats in zou nemen, dan zie je alleen nog een nieuwsbericht en daarna meteen het forum. Ik denk dat het forum dan meteen in beeld is.
Als het forum goed gaat werken heb je het prikbord waarschijnlijk niet echt meer nodig.
Zoals ik op het andere onderwerp ook al heb gezegd, zou ik het ook heel erg fijn vinden als de nieuwe forumberichten in de mailbox terecht komen en ze ook vanuit de mail beantwoord kunnen worden.
Natuurlijk ben ik al heel blij wat we tot nu toe hebben.
hartelijke groeten
Trees Offerman
Qkoortspatiëntengroep