Forum

Groep afbeelding

Deeljezorgkanaltijdbeter

Publieke groep

Voor iedereen die wil meedenken over hoe Deeljezorg nog beter kan worden. Nieuwe mogelijkheden, verbeteringen enz. Leef je uit en deel-je-ideeën

Forum

Viewing post 1 to 6 (6 total posts)  
  • Afbeelding Communitymanager Deeljezorg - 1 jaar, 11 maanden geleden.

Welke zaken zou je gewijzigd willen zien, of zijn (on)handig in het gebruik?

• Afbeelding Trees Offerman - 1 jaar, 11 maanden geleden.

Wat ik op het forum erg onhandig vind is dat de nieuwe berichten onderaan komen te staan. Ik vind het ook erg onhandig dat je alleen een nieuw bericht kan toevoegen en dat je niet op een individueel bericht kunt reageren.
    Voor de deelnemers is het ook nog niet echt duidelijk wat het verschil tussen een prikbord bericht en een forum bericht en een bericht bij schrijven nu eigenlijk is.
    Voor patiënten die met elkaar willen praten over hun problemen is het forum in principe het handigst. Maar dan moet het wel makkelijker zijn om dat forum te vinden.
    Als ik nu naar de groep ga zie ik bovenaan mijn scherm een groot gedeelte dat in beslag wordt genomen door een plaatje en de naam van de groep (in mijn geval Qkoorts patiënten)
    Daaronder komen dan de beheerders. Dan een nieuwsbericht, daarna de deelnemers en dan komen pas het forum en het prikbord. Ik moet dus al een heel eind naar beneden scrollen voordat ik daar ben aangekomen. Veel mensen zullen dan allang zijn afgehaakt en zeggen dat ze het niet kunnen vinden.
    Ik vraag me af of het niet handiger zou zijn om de deelnemers en de beheerders niet op die plek te laten zien. Als mensen de deelnemers willen bekijken kunnen ze op het knopje deelnemers klikken.
    Als de groepsnaam ook wat minder plaats in zou nemen, dan zie je alleen nog een nieuwsbericht en daarna meteen het forum. Ik denk dat het forum dan meteen in beeld is.
    Als het forum goed gaat werken heb je het prikbord waarschijnlijk niet echt meer nodig.
    Zoals ik op het andere onderwerp ook al heb gezegd, zou ik het ook heel erg fijn vinden als de nieuwe forumberichten in de mailbox terecht komen en ze ook vanuit de mail beantwoord kunnen worden.
    Natuurlijk ben ik al heel blij wat we tot nu toe hebben.
    hartelijke groeten
    Trees Offerman
    Qkoortspatiëntengroep

• Afbeelding Communitymanager Deeljezorg - 1 jaar, 11 maanden geleden.

Je kunt vanuit het menu aan de linkerkant direct doorklikken naar het forum, prikbord of de deelnemers. Je hoeft dus niet per se te scrollen. Ben benieuwd hoe anderen tegen de zaken die je opnoemt aankijken. Is het onhandig of deels ook wennen?

Peter Heine
    Communitymanager deeljezorg.nl

• Afbeelding Trees Offerman - 1 jaar, 11 maanden geleden.

Daar heb je gelijk in, dat je ook op het knopje forum kunt klikken. Mensen die handig met de pc zijn, zullen dat ook wel snel ontdekken. Maar degene die daar niet zo mee zijn opgegroeid en soms ook niet weten hoe je bijvoorbeeld op een handige manier gebruik maakt van bookmarks, en pati:enten die gewoon te moe zijn om overal te zoeken
    voor die mensen is het gewoon belangijk dat de site zo makkelijk mogelijk in elkaar zit.
    Ik ben zeker ook benieuwd naar reacties hierop.
    groeten Trees

• Afbeelding Ralph Schaareman - 1 jaar, 6 maanden geleden.

Het is onduidelijk wat het verschil is tussen een forum en een prikbord. Dit levert zeer veel slechte communicatie op. Deelnemers reageren door weer een prikbord te starten in plaats van een forum te openen. Wat mij betreft is dit één van de belangrijkste zaken die aangepast moet worden om de communicatie op gang te houden. Als nieuwe deelnemer kan ik gelukkig nog als een soort ‘proefpersoon’ deze site bekijken. Je bent immers nog niet gewend en geoefend.
    Als je als deelnemer te veel moeite moet doen om te snappen hoe het werkt, kom je zeker niet terug. Bij het typen van deze reactie valt het me trouwens op hoe klein dit invulveld is. Waardoor het lastig is om ‘terug’ te lezen. Is misschien minder belangrijk om aan te passen, maar vergt waarschijnlijk ook weinig moeite. Zijn er anderen die een mening hebben over het verschil tussen een prikbord en de forums?

• Afbeelding Communitymanager Deeljezorg - 1 jaar, 6 maanden geleden.

Dat het verschil tussen een forum en het prikbord niet altijd en voor iedereen even duidelijk is, is al langer duidelijk.
    Een forum is bedoeld om echt over een bepaald onderwerp te discussiëren terwijl het prikbord meer voor losse opmerkingen en evt. berichten aan de overige groepsleden is bedoeld. In de praktijk zie je inderdaad veelal twee langs elkaar heen lopende ‘gesprekken’.
    Het is aan de groepsbeheerders zelf om beide ‘actief’ te zetten. Bij de groepsinstellingen kan zowel het prikbord als het forum ‘uitgezet’ worden.
    Misschien is het een idee om daar in de informatievoorziening aandacht aan te besteden. Het zou mooi zijn als je bij het starten van een groep daarover direct en automatisch bericht en uitleg kreeg. Dat kan helaas niet, maar misschien een idee om dat dan maar handmatig te doen.
    Lijkt me in ieder geval een onderwerp om in de komende mail aan de deelnemers aandacht aan te besteden.
    De opmerking over het invulveld zal ik aan de technische mensen voorleggen.